Sova bort en dag?

När vi äntligen är lediga som kliver vi inte upp.... så här på helgerna.
Igår vad det stormässan i Alfta.
Jag körde mina vänner. Det innebär i korta drag att jag va nykter.
Dansa nykter det gör man bara inte.
Men igår va det så dags. Vi tog över dansgolvet i Forsparken efter att Per Persson spelat.
Du skulle vait med och sett en paraplydans utöver det vanliga. Framförd av Krisitian Rönnkvist. Det va nog det bästa jag sett på hela helgen.
Linda dansade som vanligt barfota.

Jag undrar vad det ska pratas eftersom att dicsot tillhör visst dom som är 14 och inte vi som är 30. Min vän Therese hon är lärare på högstadiet och hade många därinne som ville kramas och prata lite.

Fredrik verkar vara hönspappa och ser till att alla hans vänner kommer hem.
Han frågade om Jonas kunde fara med oss hem.
Eftersom att Edsbyn och Alfta är ryktenas by. (det är alla småbyar föresten) så tog jag min arbetskamrat Jonas i handen och traskade från Stormässan till min bil där resternade väntade på oss.

Jonas flyger till Los Angeles på måndag för att studera i ett år. Imponerade.
Hans fjälla bor just nu Frankrike. Här kan man börja prata om distansförhållande.

Nu ska jag se till att göra det sista i min nyinredda toalett.
Skönt med en toalett som är klar som jag nästan inte lyft ett handtag för att få så fin.
Så ska det vara.

Glass på Pelles är nästan ett måste en dag som denna.
Här har vi killarna i Perssons Pack som underhäll oss igår på Stormässan.

Kommentarer

Populära inlägg