Spanien med tankar på Lundell

Inte alla dagar jag kan säga att "idag var jag i Barcelona en sväng"
Det var jag väl i ärlighetens namn inte idag heller.
Fast jag mellanlandade på vägen hem från Nerja.

Förutom att veckan var helt fantastisk om man tänker på sällskap och miljö var den lite sämre på väderfronten.
Kortfattat
Huset på berget, väääääärsta lyxet. Min Gudmor Mimmsan bor där ibland med sin man J.
Vädret, sol hade vi i bästa fall 2 av 5 dagar
Flygbolaget en KATASTROF, (SAS och SpanAir) flyttar vår flygtid från sen eftermiddag till tidigmorgon. Vi missar alltså en HEL dag i Spanien.
P3 Christer i fredags där jag fick vara med en kortis.
Här en länk till lite bilder.
http://www.facebook.com/album.php?aid=169775&l=57063&id=599675386

5 dagar kanske är för kort när man far till Spanien. Visst.
Men jag är lite "skadad" när det kommer till en viss
herre som spelar musik.Han heter Ulf och i april bokade jag biljetter till
en konsert som går av stapeln i morgon.Jag måste ju bara hem till den.
Det här blir den tredje i raden på "Unplugged"turnén.Han åker runt med ett gäng musiker som är heeeeelt
fantastiska.I ärlighetens namn så, första konserten, tänke jag så
här:"Jaha, va det här allt" under konsertens första del.Dagen efter vaknade jag upp, tänkte tillbaka på min
upplevelse och fann mig själv gråtandes i sängen.Så innihelvete bra det hade varit.Typiskt att jag inte förstår det just då, när jag är
i det.Till konsert nummer två har jag förstått det.I morgon sitter jag och bara njuter.Jag har med mig två inbitna fans tillAnne-Marie och Myggan.
Marcus och Andreas är, som jag nämnt på forumet jag
hänger, en klass för sig.Om jag någon gång känner mig lite seg kan jag tänka
på dessa två musiker och känner att kroppen fylls av
energi.
Jag vet inte hur jag ska säga det bättre ENERGI helt enkelt.
På måndag släpps turnébiljetter till vårens turné sen
har Ulf sagt att han ska ut på en sommarturné också.
Om det finns någon drömtjuv där ute så läs inte det här.
Men min dröm vore att få vara lite som Anne L, (den
erkände fotografen som bland annat fotat W Goldberg i
ett badkarl med mjölk) få följa med och dokumentera
deras resa.
Det var Jonas som kläckte idén nyss. Jonas är mycket
bra.
Min pappa säger:
Maria, nu måste du sluta prata om Ulf och ditt
Facebook, har du inget annat att prata om?

Så då säger jag god natt mina vänner.

TAck mamma, pappa, Ing-Marie, J, Kristian, Linda och T för
fantastiska dagar på den Spanska (sol) kusten.

Kommentarer

Populära inlägg