Ulf Lundell sjöng tills Therese grät

En helg i stockholm igen.
Carro jobba, Sara och jag gjorde stan.
Stockholmarna sa att man va tvungen att köa när man gick ut kl 00.30 på natten.
Men med lite bonn-tur slapp Sara å jag det.
Vi traskade in på Solidaritet utan att köa, trots att den va lång som.... ja.... halva ICA väggen i byn. :)
Jag va bara mitt bonniga jag å frågade vakten vilken ålder man va tvungen att vara för att komma in
.-25, svarade han.
-Ahhhh okej va synd, sa jag.
- Hur gamla är ni då?
- Ja, jag klarar mig med råge då jag är 30 men min syster är mycket yngre.
- Hur gamal är du då?
- 19, svarade Sara.
Varpå vakten frågar om det bara är vi två som vill komma in.Då säger vi att så är fallet och det där röda repet öppnas upp å vi får komma in.
Utan att köa.
Tackvare att man är bonnig å inte vet vad det är för åldersgräns på puben/klubben man ska in på.
Sen hade vi otroligt trevlig inne på stället. (ja nästan hela tiden) innan de va dags att ha ännú mera bonntur då t-banan kom efter 1 min när vi kom ner.
(Väntetid till nästa 29 minuter.)
Väl "hemma" i min gamla lgh där Johan nu bor med Sara och Carro så satte han igång och steka pannkakor mitt i natta.
Han har roliga sovvanor och tider Johan.
Men jag slår vad om att han gör de godaste pannkakorna i Svearike, 26-års erfarenhet.

Sen närmade sig söndagen med stromsteg.
LUNDELL igen!!
Therese och jag skulle se honom på Cirkus.
Vi for ut.
Inte utan missöden.
Jag skulle hämta na på Lilla Essingen.
GPSfan ville bara visa fel, och inte pratade den med mig heller.... utan bara visa nått jävla lila streck som jag skulle följa.
Men vi kom fram i alla fall.
Genom stan hit å dit
.
Lundell kliver på.
Jag vet vad jag ska få.
Lutar mig tillbakak och njuter i nästan 3 timmar.
En bit in i konserter så sitter Therese och snörvlar och jag tänker.... "har hon gått å blitt förkyld nu?"
Tittar på henne och ögoen är tårfyllda och något är på väg att trilla ner från hennes kind.
Jo, mina vänner.
Det är äkta Lundellkärlek.
Han sjunger rakt in i ditt hjärta om du bara låter honom.
Såg här såg det ut och lät när Therese grät. ( det är inte hon på klippet)

http://www.youtube.com/watch?v=ojntin4t59E

Han lovade oss en sommarturne också.
Jag älskar det du skapar Ulf.
Må du hålla fast vid dina fantastiska musiker länge till.
TACK för en fantastisk kväll på Crikus. Jag kan inte nog rosa er alla!!!!!

Kommentarer

Populära inlägg