Förvirrad? Jag? Näääää

Fredag. Pepparkaksbak med familjen. De blev goda.
Julla, Linda, jag å farfar. Svärmor dök in en sväng med.
Marie höll oss sällskap sen med.
Singstar hos Linda innan krogen. Emma och Maria anslöt då.
Bonden en snabbis. Rätt kul med folk som är fulla.

Lördag upp med tuppen för att åka ner till Stockholm över dagen.
Bussen skulle gå från jobbet kl 07.00.
Jag kommer i tid. Packat allt som ska med.
Väl inne i bussen frågar Tomas och Anna-Karin vad jag ska hitta på nere i stan.
Berättar att jag ska hälsa på min syster Sara som flyttat ner och att jag ska fota lite.
Då slår det mig.... VISAkortet som Sara ska ha är inte med.
Panik,.... vart är det?
I bilen.
Jag ber bussen vänta så jag kan sprniga å hämta kortet.

Väl i stan ska alla shoppa.
Jag tänkte att jag slänger kameran på ryggen och provar att hitta något roligt att fota.
Men... snö, slask och ett tramsigt väder får insperationen att försvinna.

Jag bestämmer mig för att "ringa en vän" Jens å se om han vill äta frukost.
Det vill han å jag ska ta mig till söder.
Då kommer jag på att jag glömt plånboken i bussen.... HUR är det möjligt?
Jo, jag pratade i telefon med Marie när jag skulle kliva av så jag va förvirrad.
I panik ringer jag busschaffisen å frågar om de hunnit långt. På 4-5 minuter har det de och han säger att det blir svårt att få tag i plånboken.
Men som tur är blir man inte strandsatt i en stad som just släppt av 150 bybor.
Jag ringer Emma som lånar mig 500 pix å dagen är räddad.

Chaffisen ringer sen å vill ha en "date" med mig för att ge mig plånbok, men då är jag redan på söder. Snäll Peter ändå.

Sen äre ju så smidigt att smsa när man ska åka t-bana. *Poff* så är biljetten i telefonen.

Jens å jag äter en mycket god frukost.
Dock är jag lite skeptisk till kall gröt, men vet ju att det är Jimmys favorit så så illa kan det inte vara.
Vi avhandlar bra saker och jag fylls av engerig.

Sen är det dags att möta upp syster som har vaknat till liv.
Vi strosar runt på stan och hamnar tillslut på Kungshallen där vi intar lite mera mat.
Natcho De Lux tog jag.
Det borde heta något i stil med.... "Ledsen men vi ska tjäna pengar och lägger inte på nå mat på din tallrik"
De va den minsta Natchotallriken jag någonsin sett. Den får 1 på en skala från 1-10

En dag går fort när man har roligt.
Sara och jag tar adjö av varandra efter att hon visat mig vart "hennes" club är i kväll.
Kaos heter den å är i gamla "LimpBar".

Väl på bussen återser jag min plånbok som legat kvar så fint med mina frukter och nycklar.
Jag tar upp min Ipod för att knäppa igång Lundells senaste skiva Omaha och finner att Sara har glömt att ta tillbaka VISAkortet jag gav till henne och som hon sen ville jag skulle bära i min väska.

Så kan det gå.


Pite-Micke har bara mobilsvar å jag är rätt besviken på det.

Kommentarer

Populära inlägg