Återvinn!

Begagnad barnvagn, check! 
160 plagg stil 50-74, check! (500 kr, billigt)

Jag har fått nått dille på att komma undan så billigt som möjligt på grejer.

Igår var vi hemma hos mor å far för att släcka alla ljus å sen kolla på Sverige på tv.
Bra match. Spännande. 
Majjan va outstanding.

Mamma visade mig ett sideboard som dom skulle köpa. En fin lite pryl för 8195:- kr.
Jag skrek rakt ut.... SÅÅ mycket pengar för ett bord..... Nääääää
Vart har ni kollat runt på olika ställen?
Svaret blev ingenstans.
Men så kan man väl inte bara göra. Köpa det första bästa man ser.
Snål-tarmen drog i mig och jag bad att få låna datorn.
12 minuter senare hade jag hittat samma sideboard till en kostnad av 5630:-, nytt.

Så nu känner jag mig nyttig och sparsam.

Däremot så ska Lundell ut på turné i sommar. Då är det spenderbyxorna på.
Sundsvall, Gatufesten.
Borlänge, Peace and Love 
ÖSTERDSUND å där jag då har vänner som bor. :P
Vill se honom i STockholm och Göteborg med.
Det gäller att prioritera vad som är viktigt här i livet så man inte slösar på fel saker.

Visst då?

I veckan hittade mina privatspanare Erik och Martin en bild tagen av mig på en bloggsida. 
Sara... du räknas inte in här längre.. du snor som en ja... jag vet inte....

Här är vad det KAN kosta för en snodd bild.
Martin Henriksson har full koll eftersom han drabbas så ofta och har här skrivit ner det:

Bildstöld kostar dig 4100 kr, utelämnande av fotografnamn 640 kr och otillåten bildmanipulation 8200 kr, samt bildköp 640 kr
Det blir 13580 kr + moms per bild du stjäl
Vill du läsa mer om upphovsrätt: 
http://www.blf.se/468.php


Ha en fin söndag mina vänner!


Nästan så här såg vi ut igår med inför matchen.

Kommentarer

Populära inlägg