Jag är mamma alltså?

Hur vet man att man är mor?
Är det när jag sitter i telefonkö till försäkringskassan, plockar ur diskmaskinen och äter frukost samtidigt?

I alla fall så ligger jag bara ner. 
Mobilen har jag slagit av. Ingen kan nå mig på den eller min hemtelefon. Jag svara inte.
Ont i ---- och ------.

Igår gjorde vi det första fasanfulla besöket på ICA med Ragnar. 
Ni som stadigt läst min blogg här vet att jag verkligen ogillar ICA ändå. 
Det tar mig en evighet att handla. 
Men till min stor förvåning gick det skitbra och fort. Kan bero på att vi va där vid 10 på morgonen.

Banken lånade gladeligen ut pengar så vi kan köpa en ny bil.
Undra vilken färg vi ska ta.... :P
Har bokat mäklare som ska komma och kolla på huset också.
Så har jag fixat klipptid hos Emelie. Ska bli så skönt att få en frisyr igen.

Hoppas innerligt att jag har läkt ihop lite bättre så jag kan sjung kör och gå på några inbokade möten till veckan.
Kören sjunger nu och jag hade planerat att åka men kroppen säger
NEJ!

Det gillar inte jag. Men måste lyssna på den. Jag är en klok mor nu.


Så träffade vi moster Linda idag med Viggo och Giggs. Bimbo är på förlossning för hundar i Falun.
Och så träffade vi mormor och farmor och farfar och faster och gammel faster och Kattis och Elin och Hanna och Gerd.
Mycket folk blire. :)

Lindis

Kommentarer

Populära inlägg