Det finns original och så finns det original

Alla byar har några.
Dubbel E är en. Såg honom idag. De va länge sen.
Pappa kom hem igår från "jobbet" och sa till mamma, Dubbel-Erik hälsar.
Va, sa mamma.
Ja, han sa: Hälsa kärringen, å det va du det.

Mamma hatar ordet Kärring lika mycket som jag. Nu ligger dubbel-E risigt till. :)

Ett annat original som jag stött på sen mina turer till Apoteket (som ökat med 167%) är en dam som säker är snäll men hon pratar nått ohyggligt mycket.
Har hon ingen att nöta ner öronen på så pratar hon med sig själv.

Jag råkade höra henne sitta vid en busshållsplats och beklaga sig för en stackars tonårskille hur eländigt det var med festen som EIF håller på att ställa till med.
I Arenan av alla ställen skulle den hållas. Å så dyrt sen....
Aaa.. det hade hon minsann hört att det skulle kosta ÖVER 300 kronor att gå.

Kände att det började koka i mig. Fast jag borde veta bättre. 
Kärringen skulle ha spö. Förlåt. Men så känner jag.

Jag har inte suttit på ca 25 möten för att folk sen ska kasta SKIT på oss. Original eller inte.
Vi ska ha en FEST. Ge fan i å prata skit om den utan att ha fakta.

Den festen är till för ALLA som gillar att gå på fest helt enkelt.

Fotbollen, Handbollen, Friidrotten, Bandyn och Alpina sektionen har gått ihop.
För att göra en brakfest för alla som gillar kvällar som typ Persmässan och den stämningen. 
Skit i om du gillar sport eller inte. 

FEST FEST FEST. Musik, underhållning, dans, överraskningar och komik. 
När du går hem på kvällen så kommer du tänka.... att det var den mest glamorösa och härliga tillställning du varit på.

Idag vann Edsbyn nere på Ön. GRattis så mycket.
Jag kom äntligen iväg till Centrumbutiken och köpa mitt smink 
På toppen av det köpte jag årests... tja... 13 mjukglass på Huberts... Den va skiiit stor. Å go. Tack Marie.

Å vi får konstgräs i Edsbyn.
Tack för det.

Och slutligen, borde inte Björn Mårtensson ta en time-out?



Bilderna äger Maria G Nilsson.
Fråga innan du TAR någon.
Annars kommer en faktura, var så säker.
Martin S

Hur ska man kunna bedriva vettig verksamhet på en sån här plan egentligen?

Kommentarer

Populära inlägg