Konsumera Mera

Slog mig just hur det handlas nu för tiden.

Jag satt och sa "Libero, det känns tryggt".
För vi drog just på R en sån.
Vad händer?
Kiss läcker ut och hela ryggen full när jag tar upp honom ur vagnen.
Så byt slogan, jag byter märke. Punkt. 
"First impression lasts".
AXE hade det som slogan för er som minns.

Appropå minns.
Kommer ni ihåg på 80-talet de där vita små godispåsarna med bubblor, i olika fäger, på framsidan och baksidan?
Där stod jag i kön vid Centrumkiosken med några kronor i handen och fick peka till tanten i luckan vilka sorter hon skulle stoppa i påsen.
"Mmmmm (med fingret i munnen) eeen såååån"
"3 sånna"
"Kanske eller jag vet inte... jo... 2 sånna"
Stackars tanten i kiosken. 
Hon stod tålmodigt med sin lilla tång och plockade ihop godis för 3-4 kr. 
Blev rätt mycket godis då vissa grejer bara kostade 10 öre. (Har-skitar bland annat)

Idag tar man storsleven på ICA och lassar ner i de tokstora påsarna.
Ett glas cola, som var lyx på helgen, är bytt mot 2 liter per person minst.
Jumbopåsar på chips och ostkrokar.

Inte undra på att vi blir feta. Skyll oss själva.


Idag har jag i alla fall blivit bjuden på Champagne av Fru Nilsson. Tack.
Kvalitetstid i deras utbyggnad med härliga människor.
Hon har nu varit gift kvinna i ett dygn och ca 4 timmar.
Lycka till.
Ni är så vackra!


Kommentarer

  1. Jag kommer ihåg när grannen till dina föräldrar en gång i ungdomen skulle köpa en påse jordnötter på badhuset å sa "Jag ska ha en pöse salted peanuts"

    SvaraRadera
  2. Jag trodde Lays S & V crsips gör du feta, men de gjorde aldrig :-)

    Mr G.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg