Är han snäll?!?

Säger de flesta och syftar på R.

Min fråga är då, finns det dumma spädbarn?

R har vad jag vet inte:
- Slagit någon och gjort det för att vara elak
- Rånat nån gammal pensionär
- Retat någon
- Pratat skit bakom ryggen på någon
- Förskingrat pengar eller gjort inbrott

Alltså är han snäll.

Är han i så fall ett Dumt barn när han gråter?

Är han i så fall dum när han vill ha mat, har en blöt blöja, vill ha uppmärksamhet eller när han är trött.
Nä.. det där med att jag har ett "snällt" barn. Det köper jag inte.

Jag har ett nöjt barn. Ett glatt och friskt barn.

Snäll, det återstår ju å se tycker jag.
Antar att det är upp till R:s föräldrar att se till att han blir ett snällt barn sen när han blir stor.

Ett artigt gossebarn som tar i hand och bockar sig när han hälsar på tanter och farbröder.
Säger "Tack" när han får en karamell och uppskattar en present på sin födelsedag.

Just nu är han ju bara så ljuvlig.
Jag längtar inte till se honom sitta, krypa, gå, prata osv osv.
Jag verkligen älskar NU och lever i det.
För mig är han som bäst just NU.

R, vakna så vi kan gå på masksafari nu när det regnar som värst.
Näää just det... du kan ju inte gå än. Nästa sommar.

Kommentarer

  1. Hej... skulle inte du och Ragnar kunna gå ut och plocka mask, som vi kan plantera i stugan.
    Så vi har nått att fiska med i sommar????
    Häla Ragnar att han är ett snällt barn =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg