Vad säger vi?!

Idag träffade jag en herre som säger Viiiiiiisserru efter nästan allt han säger.
Det kommer hela tiden.
Viiiiisserru.
Är det tyst kommer det, mitt i en mening, efter en mening och man blir avbruten av ett viiiiiisseru.

En annan dag stötte jag på en som säger "de va de hela" i varje mening.
Även fast det inte alls passar in nånstans, de va det hela.

Nyss satt jag på Huberts och åt en glass, där satt en nybakad student som jag råkade höra säga "Typ" 5 gånger i samma mening.
"Asså, typ man lagar ju inte typ grytor och sånt typ som mamma gör typ utan sallader å sånt typ.

Helt sjukt.

Ibland har ju "folk" grejer för sig. Men när vågar man säga till?
Viiiiiisserru, typ, de va de hela.
Ibland blir man ju helt uppslukad av dessa uttryck och hör inte ens vad
de pratar om för att jag har fullt upp med att räkna alla gånger de säger sitt uttryck.
"De va det hela" hörde jag 35 gånger på mindre än 10 minuter när jag räknade sist vi träffades.

Jag vet att mina klassisar sa till mig på gymnasiet att jag sa Hörrni hörrni rätt ofta.
Men då ville jag ju ha deras uppmärksamhet eller nått i alla fall.
Ett annat ord som jag gillar att säga är Fantastiskt.
Jag vet.
Det har jag fått efter en rätt stor dos av Martina Thun för ett tag sen då hon använde ordet ofta.

Men du får gärna säga till mig om jag irriterar med nått uttryck som upprepas.

Njut av värmen.

Kommentarer

  1. Om jag inte minns fel kallas det för Sterotyper? .. Är jag ute o cyklar kanske? typ? :)

    /KungErik

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg