Kastas fram å tillbaka

Inget gör det så tydligt som musik.
Jag far som en jojo mellan 80-90 och 00 tal.

Låg nyss och skulle sova.
*poff* så hamnade jag med
Nolan Thomas
och jag var helt plötsligt 6 år gammal med mamma i vårt bruna fina 80-talskök.
Mamma hade spelat in Tracks som va nytt då och den här låten låg på lisan.
Det blev en favorit och är väl det än. Nu mer för nostalgins skull.

Nästa låt var en U96 och då hamnade jag helt plötsligt på ett Disco som hölls i Grottan, fritidsgården i Alfta.
Lukten av tjuvrökt Marlboro kom för mig och känslan av att vara så där pirrigt nervös för kvällen.
"Fover Ever Young" ljöd sen.... då kom tårarna nästan.
Jag vill ju inte bli gammal.
Hur kan jag vara så blödig jämt? Varför kan jag inte bara njuta av nuet å släppa det som varit?

Kommentarer

  1. Musik finns för alla känslor, tankar situationer och tillfällen. Jag och min kusin skulle Spotify:a en kväll. Kvällen + natten räckte inte till, å den här! och den där!. Vi var överallt, skratt, tårar, fjärilar i magen, kniv i magen mm. Som sagt musik är fantastiskt!

    Sköt om dig/er.

    Kram Pappan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg