Köpa skinn till näsan, går det??

Jag blir så trött på mig själv.
Så innihelvete trött.

Du säger "Du duger inte", lite lätt inlindat,
Jag säger "Okej, jag fixar någon som duger till Dig, låt inte mig stå ivägen"
Redan där backar jag efter några få ord till mitt försvar.

Jag duger och jag vet det inners inne.
OM bara Du trott på mig och låtit mig göra mitt jobb så hade jag sett till att Du glatt rest från Edsbyn med din bild stolt under armen.
Jag hade kämpat och fixat och trixat till sena natta om det vore så för att både Du och framför allt JAG hade vetat att jag lämnade ifrån mig något bra.
"Lämna aldrig från dig något Maria som du inte är nöjd med" har jag lärt mig av en vis man.

Men för Dig räckte det att jag va kvinna med ett barn på armen och någotsånär ung, du blev skiträdd och bestämde det innan jag ens fick visa vad jag går för.
Fast, jag lyssnade på hela ditt liv som Du så stolt berättade om EFTER Du bytt bort mig.

Jag gav dig 2 timmar av min dyrbara tid. För vad?
För att få veta att jag inte duger. UTAN att Du sett vad jag kan.
Det är sånna som Du som får mig att tagga till.
Ett stort Tack till Dig,
Du triggar mig att lära mig,
Du triggar mig att visa bättre,
Du triggar mig att anstränga mig mera,
Du triggar mig att visa ödmjukhet till vänner, kontakter och nätverk.

Du kom aldrig in. Dörren stängdes vid vårt första handslag. Tack.

Kommentarer

  1. Men kära vännen vad är det som har skett?
    /Ahlan

    SvaraRadera
  2. Ja, skinn på näsan går att köpa. Men ibland kan det kännas onödigt dyrt, det är inte förrän efteråt man vet om det var värt det...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg