Ica blev plötsligt roligt

Jag provade ett nytt trick för att undvika Ica-döden idag när nyårsmenyn skulle inhandlas.
(Ica kanske du kan gå på som anonym om du bor i en stad, i vår by är det omöjligt.)

Ipod i öronen för att unvika samtal och en låååång inköpslista framför ögonen.

Helt plötsligt har jag Filmmusiken till "The Rock" i mina öron.

Då förvandlades jag till Nicholas Cage där i slutscenen som skulle vifta med mina gröna lysgrejer.
Jag smög runt hyllorna för att komma fram i tid innan allt skulle vara försent, över och sprängt...
Hela ICA blev min borg, alla kunder möjliga hot och fiender.

Kände mig cool, som värsta hjälten när jag kom fram och hittade Lemon Curd i TID innan allt var över och sprängt.

Ica borde köra filmmusik i högtalarna, det skulle göra det hela lite mera roligt.

Kommentarer

  1. Ha ha ha!

    Detta ska jag prova nästa gång jag åker och handlar! ;)

    SvaraRadera
  2. Det lät som en suverän idé. Jag brukar också ducka bakom hyllorna och gömma mig i labyrinter, men det fattas helt klart lite feeling och helst en förklädnad :)

    Gott nytt år på er!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg