I did it! En Mil

Jag lovar det jag håller!
Alltid. (nästan)

Sist jag stod på ett par längdskidor var jag tvingad av min mor.
Eller om det va gympaläraren?!
I alla fall...
Mamma hade sett till att klä mig varmt.
Jo tack.
Bomull, ull, tjocktröjor... sen hade hon varit så vänlig att
ge mig ett par skidor som var bakhala.

Längdskidåkning har för mig varit förknippat med blod, svett
och de klassiska tårarna.

Nu är jag vuxen och vet hur man klär sig.
(lager på lager med polyester som andas)
ALDRIG bomull. Aldrig en tjockjacka. Aldrig massa bylls.
Så dagens mil gick förvånansvärt lätt.

Kan bero på att vi hade ett väldigt behagligt temp.


Jag vill tacka alla som gjorde detta möjligt.
Tack Edsbyn, för inspiration
Tack Edsbyns Entreprenad för att ni sponsrat mig med mössa
Tack för icke bakhala skidor Tina.

Milen avklarad och jag kysser mina skidor i triumf


Kommentarer

  1. Snyggt jobbat! Och det var inte svårt att gissa skidmärket... ;)

    /F

    SvaraRadera
  2. Starkt! Nästa vinter kan du få visa mig och Lilleman hur man gör.

    Trevlig helg påre, hoppas du får en super barn å karlledig helg!

    SvaraRadera
  3. Härligt Maria!! Ökken power brutta!! Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg