Radio City Stockholm, min arbetsplats

Det var en gång för länge sen.... då jag jobbade på Radio City i Stockholm
Jag hade ett program mellan 18-22 på vardagskvällarna.

Rätt ensamt i lokalerna förutom Jammin Abugalala som sidekick.

Med min klatschigaste röst säger jag:
"Jaaaoo, där hörde vi Titioy med Come Along, strax ska vi prata med vinnaren i dagens
sant eller falskt tävling, kolla postlådan och höra om Jammin verkligen är så galen som alla säger.... allt det här får du på Rix FM 105,5
*Boff* Reklam


Jammin som kom inspringande från sitt TV-spelande och skrek..
VA SAAA DU?!

"Att vi skulle dra väder, avslöja vinnaren och prata lite om dig", svarade jag

Jammin: "Ja men sen?"
Jag: "Inget"
Jammin: "Joho, du sa Rix FM 105,5"
Jag "Aldrig"
Jammin: "Jag lovar"
Jag: "Glöm det"
Jammin: "Vi har ju allt på band jag kan bevisa"

Svetten började rinna... våra chefer lyssnar ju varje dag igenom våra sändningar
Sa jag verkligen så där?
Hur fan är det möjligt.
Varje dag är jag ju matad med att säga Radio City.

Hade Jammin rätt?
Jovisst.
Hörde våra chefer?
Den fråga kvarstår än idag.
Jocke hörde du den fatala tabben och kommer du ihåg att det ens hänt?

Jammin tjommen till vänster
Bild lånad av Finest.se

Kommentarer

Populära inlägg