Jag har gjort en FET konsertbok - till mig själv!

"Du hinner allt du vill" sägs det.
Häromdagen fick jag en idé!
Varför inte samla alla mina Lundell-bilder till en lyxig fotobok med layflat-bindning?
Sagt och gjort.
Rotade i nästan 10 år gamla arkiv och fann lite bilder.
Visst, jag har bilder från mitten på 90-talet också men då behövs en scanner först
för att få in de bilderna.
Det funkar inte, jag vill få min bok NYSS.
Ja när jag kommer på något jag vill göra är det liksom nyss jag skulle vilja ha det klart.
Jag ser ingen som helst tjusning i själva görandet utan det är transport.

Idag kom paketet.
Förra veckan letade jag bilder, idag är boken i näven på mig.

100 sidor ca 250 bilder på tjocka fantastiska fotoblad - 30x30 cm, tung bok.

Nu fattas det bara lite kråkor i den där boken.
Undra hur jag ska lösa det ja!?

Om en måndag vill jag ha namnteckningar i den där boken.
Inte vill... jag SKA!

Lätt att sitta vid sitt skrivbord och tangenterna och vara kaxig.
"- Jamen du får vara det!", säger Maria på vänster axel.
"- Så FAN heller!!", säger Maria på höger.
Hon fortsätter
"- Du klarar ingenting - komma här och tro du kan fixa vad fan som helst va?!?!"

"Vi får väl se, boken är i alla fall gjord!" säger Maria på vänster axel triumferande.
Å hon har ju rätt, här är den.

Marias Of Sweden Fotograf AB
Ulf Lundell
Konsertbok





Kommentarer

  1. Du är Härlig!!! Var beställer du sådana böcker ? Nyfiken och en aning avundsjuk ;-) Vill också ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag designar böckerna själva och beställer från leverantör som levererar till verksamma fotografer. De sitter i Tyskland. Men det går att göra böcker på många olika siter på nätet. Blurb.com Crimson.se är de två jag skulle tips om :D

      Radera
  2. Gjorde du inte ett ex till Uffe själv då? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, Ulf får inte ett ex. Den här boken finns bara i 1 exemplar och det är mitt. :D
      Hurra! :D

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg