Sluta och döm mig tack!

Jag ska ha mig en sjutusan till energiboooost i mören.
Jajamen det ska jag.
Jag vet att många där ute tycker att jag är en konstig mamma.
En mamma som inte bryr sig om familjen särskilt.
När jag, säg 5-6 gånger på ett år, åker iväg över em/kvällen nykter på en konsert för att sedan köra städad och lugn hem igen. Är det dåligt?
Då är jag "hög" på musiken och upplevelsen.
Jag vet det. Ni finns där ändå ni som anser att jag är knäpp.
Låt bli bara säga en sak.
När ni väljer att åka och träna, iväg och shoppa,  spela golf eller ha egentid utan barn på annan aktivitet är det någon som klandrar dig då?
Att jag brås på min mor och tycker om folk, killar och tjejer, spelar det någon roll för dig?
"Ränner runt och tar kort och lägger upp med massa andra killar" är ord som jag fått höra sagts.
Japp, jag gör det för att jag kan. För att jag vill.
För jag väljer att ha det så bra jag bara kan.
För att jag VERKLIGEN gillar att lära känna nya människor.
"Stackars familjen när hon är ute och ränner så där med massa okänt folk"

Visst borde jag ha lagt upp på Instagram igår när vi spelade Yatzy också här hemma.
Eller när vi läste nattasagan eller när vi låg och pratade om livet jag och dotter'n.
Jag väljer att inte blotta barnen allt för mycket på de sociala medierna.

Min barn vill vara i stugan eller leka med kompisar.
Så vi varvar. Stugan eller hemma med vänner.
De är lättroade.
Och med strikta ipad-tider flödar även deras kreativitet.
Igår sågades det, spikades och målades. Jag vet inte vad det blev. Men vacker att se.

Jag försöker att inte begränsa mina barn när de vill skapa.
Därför är mina trägolv i köket fulla av färg. Vattenfärg, kritfärg, acrylfärg och tuschpenna.
Bron utanför dörren har de målade gubbar alla dess färger. (Det kanske inte är det mest lyckade dock)
Deras teckningshöga är nog en meter.
Jag vill inte kasta det som någon skapat.

Nog om det!
I mören åker jag bil, buss, tåg mer bil och
en promenad för att komma till Karlstad och Mariebergsskogen.
Där har jag lyckats fått sittplats på rad 1.
U L F  L U D E L L i skrivande stund vet jag att jag har ca 9 live timmar kvar med dig.
NIO!
Okej, det tasslas om en höst-turne innan avsked på nyårsafton.
Men det är slut sen, då har jag sett dig live i ca 7 dygn totalt.
Underläppen börjar darra när jag tänker tanken att inte få rusen i kroppen av dina konserter längre.

Därför tänker jag inte på det utan går och målar lite med dotter'n.

Fotograf: Ragnar Olsson

Kommentarer

  1. Fattar att dessa ord inte hjälper, men jag tror att det är väldigt få som dömer. Kanske 1,5 % av din bekantskap (min gissning dårå). Ytterligare en gissning är att de flesta tänker att du har ett roligt liv. Sen att du ju är lite knäpp (7 dygn!) är en annan femma ... Nåväl. Trevliga skor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härliga tider! Jag ska sluta å va sur jag å! :D 7 dygn är magiskt. Du borde haka på!
      En gång till i alla fall. :D

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg