Att försöka lära mig om min ny vän ADD. Det här har jag kommit fram till hittills.

Nu ska jag försöka beskriva vad jag har upptäckt med mina kunskap.
Ja, om hur det funkar.
För mig.
Jag har liksom aldrig tänkt att det är något ”fel” på det alls.
Det jag ska beskriva.
Det ÄR inget "fel" i min värld. 
Men kanske skulle jag vara mer som mamma.
”Läxa först och leka sen” i min vardag.
I wish! 

Aaa men så här: 

I morgon 8:00 rullar tåget mot Oslo.
Jag måste således packa en väska ty jag ska vara borta några dagar.
Jag tycker inte om att packa.
Skjuter på det in i det längsta.
Gör allt annat som är roligare ELLER för den delen även det som är tråkigare först.
Kollat fejjan, kollar fejjan, kollar Insta, kollar fejjan.
Målar naglar, kollar fejjan, matar katten.
Till slut så har alla gått och lagt sig som nu och det är dåligt drag på fejjan.
Då kan jag hoppa till Twitter.
Eller så kan jag måla naglarna.
Skriva en halv lista om vad jag borde packa.
Fundera på om jag ska tvätta något.
Inse att jag inte hinner.
Tåget går som sagt 8:00 i morgon.
Lägger fram en par tröjor.
Listan på packning blev lång.
Skulle ha med en grej från byn till syrran som bor där i Oslo.
Är på affär’n och handlar. Glömmer köpa grejen så klart.

Nu sitter jag här. 2 tröjor är framlagda.
Jag borde sova men måste packa först.
Då dyker den suveräna idén om att blogga om ”problemet” upp.
Jiiaaaaa va kul, säger hjärnan och kastar sig glatt över uppgiften.
Den delen av hjärnan som VET att packa vore bättre klubbas ner.
Hårt.
Har liksom inte en chans att vinna över den delen som vill ha ”roligt” istället för tråkigt.

Som sagt, klockan är ju bara strax tolv.
Det finns tid att packa. 
Barnen och jag ska ju inte upp förrän 6:00.
Kameror, batterier, locktänger, datorer, hårddiskar, strumpor och tandkräm.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅåå om det inte varit så tråkigt.
Att jag borde ”bara göra det”, helst fort.
Men att komma igång…. det är som sirap.

Jag har förstått att det här liksom ”ingår” i paketet.
Bra! Eftersom jag bara trott jag varit så innibängen lat förut och slapp och ineffektiv. 

Vi får se vad mer det finns att upptäcka.
Spännande serrö. 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg